Het is van essentieel belang dat je goed begrepen wordt door klanten. Door steeds opnieuw je verhaal te moeten vertellen en dan de kans te hebben dat de mensen het steeds niet begrijpen, heb je doormiddel van uitleganimatie één vaste uitleg die duidelijk voor iedereen moet zijn. Hoe dat werkt lees je in dit artikel.

Voordelen

Er zitten veel voordelen aan het laten maken van een uitleganimatie. Uit onderzoek blijkt dat het de omzet verhoogt, mensen hebben vaak weinig tijd en vinden het daarom fijn om alle informatie te weten te komen binnen 80 seconden, het zorgt voor meer traffic op je website en mensen blijven langer op je website en zullen dus eerder over gaan tot aankoop. Ook heb je een veel groter bereik, via Facebook of YouTube kan je makkelijk tienduizenden views krijgen. Een uitleganimatie helpt je ook bij de vindbaarheid in Google. 

De ontwikkeling

De ontwikkeling gaat bij elk bedrijf gaat anders. Zoek uit welk bedrijf aan jouw eisen voldoet. Zo heb je bij het bedrijf Emations eerst een kennismakingsgesprek via skype of op kantoor. Ook kan je hier uit verschillende voice overs kiezen, zoals man, vrouw, jong of oud. Doormiddel van het script maken ze een storyboard in de stijl van jouw merk. Ze nemen je ook stap voor stap mee in het proces, zodat je op te hoogte van alles wordt gehouden en dat het precies gaat zoals je het in gedachte hebt. 

Werkt het ook echt?

De grote vraag is natuurlijk: heeft het nut om een uitleganimatie te maken? Een uitleganimatie blijkt heel goed te werken. De meerderheid van de mensen zegt liever naar een video te kijken dan dat ze een tekst moeten lezen. Ook zijn de meeste mensen eerder geneigd om een product te kopen na het zien van een video. Het werkt dus!