Digital signage toepassingen. Het is niet voor niets dat steeds meer bedrijven de overstap maken naar moderne manieren van adverteren. Naast adverteren kun je er ook uitstekend informatie via verstrekken. De content op de digitale schermen is eenvoudig aan te passen. Dat maakt de techniek uitstekend geschikt om het weer en het nieuws weer te geven. Ook is het perfect voor vliegvelden en treinstations. Met digital signage geef je het reisschema accuraat door, inclusief up to date informatie over mogelijke vertragingen.

 

Digital signage is opvallend

Adverteren via digitale schermen geeft veel mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld veel makkelijker zorgen voor een opvallende advertentie. Er zijn verschillende methodes om dat te bereiken. Natuurlijk is een goed ontwerp van de advertentie belangrijk. Een goede advertentie springt in het oog. Je kiest voor opvallende kleuren die bovendien een stimulerende werking hebben. Daarnaast geven digitale schermen natuurlijk de mogelijkheid om gebruik te maken van bewegende beelden. Tegenwoordig kom je eigenlijk niet meer weg met een statische advertentie. Bewegende beelden zijn opvallende en trekken meer aandacht. Dat betekent meer exposure van wat jij te bieden hebt.

 

Accurate en relevante advertenties

Met digital signage kun je de inhoud van een beeldscherm snel aanpassen. Daarmee kun je meerdere advertenties op één scherm laten zien. Dat bespaart een hoop ruimte en daardoor gaan de kosten van adverteren naar beneden. Bovendien kun je de advertenties eenvoudig relevant houden. Alles is immers digitaal en snel aan te passen vanuit je kantoor of huis. Restaurants maken daarom ook veel gebruik van digital signage. Je kunt het menu overzichtelijk weergeven en bovendien de prijs van menu’s eenvoudig aanpassen. Dat is ook erg handig wanneer je een dagmenu aanbiedt. Deze hoef je niet langer op een krijtbord te zetten. Met digital signage kun je automatisch het juiste menu voor de juiste dag weer laten geven.