Wat onderscheidt een beursstand van alle andere? Hoe kan jij je onderscheiden van andere beursgangers en in de hoofden van de bezoekers blijven hangen? Ik ben altijd op zoek naar leuke of innovatieve manieren waarop klanten hun producten gebruiken en hun bedrijf op de markt brengen. Hieronder vind je enkele interessante beurstips die mijn klanten hebben gebruikt om zo’n blijvende indruk te maken.

Tip 1. Gebruik van sociale media

Het is belangrijk om fans en volgers via sociale media ver van te voren te vertellen dat je aanwezig zult zijn op de beurs. Het is niet alleen de bedoeling dat je dit van tevoren aankondigt met een post, maar ook tijdens en na afloop van de beurs van je laat horen via sociale media kanalen. Het belangrijkste kanaal voor bedrijven is natuurlijk LinkedIn. Daarnaast raad ik ook Instagram en Twitter aan om te gebruiken. Via Instagram deel je gemakkelijk mooie foto’s van de beurs en van je beursstand. Twitter is weer een handiger medium om links te delen, bijvoorbeeld wanneer je na afloop een blog hebt geschreven over de beurs.

Het creëren van een hashtag voor je aanwezigheid is een geweldig idee en het kan worden gepromoot op de stand en op de kleding van het personeel. Tweet over de interessante dingen die je op je stand hebt meegemaakt, maak je berichten persoonlijk en ga een-op-een met je volgers aan de slag.

Tip 2. Creëer een professionele indruk

Misschien wel het belangrijkste punt: draag werkkleding! Het creëren van een professionele indruk is van vitaal belang en potentiële klanten zullen je op je uiterlijk beoordelen. Dit betekent dat je kleding draagt met jouw merk erop afgebeeld. Het zal het personeel visueel onderscheiden van concurrenten en andere aanwezigen en laten zien dat ze trots zijn op het bedrijf waarvoor ze werken.

Tip 3. Maak een QR-code aan en zet deze op de werkkleding

Je kunt T-shirts of polo’s laten bedrukken met je bedrijfsnaam en logo erop of je kunt een stap verder gaan. Waarom zou je geen foto’s, je URL of een QR-code toevoegen?

Het gebruik van QR-codes op beurskleding is de nieuwste manier om het voor mensen makkelijker te maken om contact met je te maken. Het zal je niet verbazen dat sommige van mijn briljante klanten dit al jarenlang doen!

Zij hebben een QR-code gegenereerd en op beurskleding gezet. Tegenwoordig loopt namelijk iedereen met een smartphone rond op beurzen. De QR-codes kunnen daarom gemakkelijk gescand worden door bezoekers, waardoor jouw bedrijfsinformatie wordt opgeslagen in de telefoons van potentiële klanten.

Met een dergelijke tactiek kan je de resultaten bijhouden en leads genereren.

Tip 4. Maak je geen zorgen

En de laatste tip van mij: vermijd stress door de juiste mensen mee te nemen naar de beurs.

Neem positieve, enthousiaste personeelsleden mee die het uithoudingsvermogen hebben om een dag lang met een grijns op hun gezicht te kunnen doorbrengen. Het is belangrijk dat zij in staat zijn om comfortabel met mensen te praten en rond te lopen in de beurshal. Laat ze promotiemateriaal , uitdelen om meer naamsbekendheid te genereren en te werken aan branding.

Vergeet niet dat je medewerkers de grootste ambassadeurs van je bedrijf zijn en dat ze goed getraind moeten zijn en vol vertrouwen moeten praten over wat je bedrijf doet. Het is dan ook aan te raden om met het personeel een beurstraining te volgen wanneer je voor het eerst een beurs bezoekt.