Elk bedrijf wilt zijn naam, producten of diensten bekend maken bij haar doelgroep. Dat kan op veel verschillende manieren, via de tv, de krant, de radio, internet adverteren etc. De vraag is dan alleen of je wel de juiste doelgroep bereikt met uw investering. Via Narrowcasting bereikt u op een slimme, aantrekkelijke en relatief goedkope manier uw doelgroep. In dit artikel ga ik u wat meer vertellen over hoe dit het beste geïnstalleerd en toegepast kan worden. Zodat u zelf deze manier kan gebruiken om uw business een boost te geven.

Benodigdheden voor narrowcasting

Om met narrowcasting te beginnen moet u eerst weten waar u het voor kan gebruiken. U kunt via displays informatie, promotieberichten of veranderingen laten zien aan alle mensen die aanwezig zijn op die plek. Schiphol, scholen, kantines etc. maken hier allemaal al gebruik van, waarom u niet? Het is een makkelijke manier om uw boodschap over te brengen aan uw doelgroep.

U moet ten eerste een plek verzinnen waar uw doelgroep komt, staat of langs loopt. Wanneer u deze plek heeft gevonden moet u kijken naar wat het meest efficiënte, makkelijke en zichtbare plek binnen die locatie is waar u de displays gaat op hangen. Wanneer u deze plek heeft bepaald gaat u kijken naar wat de boodschap wordt die u gaat laten zien. Wanneer u deze heeft ontwikkeld gaat u doormiddel van een laptop of pc deze streamen naar de displays. U kunt verschillende software aanschaffen voor weinig waarmee u dit het beste kunt doen.

U heeft dus als hardware nodig:

  • Display
  • Laptop of pc

Software

  • Programma om te streamen

Overige dingen

  • Een boodschap voor uw doelgroep
  • Locatie om de boodschap te delen

Nu u weet wat voor hardware en software u nodig heeft voor narrowcasting kunt u hier mee aan de slag. Bedenk goed wat u voor ogen heeft als doel met de narrowcasting. Bepaal eerst u doel voordat u halsoverkop beslist om alle hard- en software aan te gaan schaffen en daar geen goed plan voor heeft, dat is zonde van de investering. Bedenk ook goed of uw doelgroep wel geïnteresseerd is in boodschappen via deze manier, wat de boodschap is en hoe deze gaat worden geïnterpreteerd en wat de reactie op deze interpretatie zal zijn. U wilt natuurlijk niet dat u het op de goede manier bedoeld maar het wordt geïnterpreteerd op een slechte manier en u zichzelf alleen maar schade aan doet in plaats van dat het een positief effect heeft op uw onderneming.

Wilt u meer weten of narrowcasting of digitale signage, neem gerust contact met ons op en wij zullen u helpen met uw vragen. Heeft u interesse in hard- of software? Kom gerust bij ons langs of neem contact op en kunnen we kijken naar de mogelijkheden op oplossing voor uw behoeften.