Ieder bedrijf wil graag een goed gevonden worden op Google. Logisch, want door een hogere positie in Google zorg jij dat er meer bezoekers naar je website komen en je een betere naamsbekendheid krijgt. Maar hoe wordt je beter gevonden op Google? In dit artikel geven we je een aantal praktische tips!

 

Zorg dat je website gebruiksvriendelijk is

Een van de belangrijkste factoren die zorgt dat jij beter gevonden wordt op Google, is de gebruiksvriendelijkheid van je website. Hoe gemakkelijker gebruikers en de robot van Google informatie op jouw website kunnen vinden, hoe hoger je ranking in de zoekresultaten zal zijn. Daarnaast moet de informatie op je website begrijpbaar zijn voor je doelgroep. Gebruik dus geen vakjargon als professionals niet jouw doelgroep zijn. Hierbij is het ook belangrijk dat je site goed gestructureerd is. De robot van Google kan dan de verbanden zien tussen de pagina’s waardoor al deze pagina’s beter beter gevonden worden in Google. Heb je nog geen website? Website laten maken Groningen.

 

Combinatie van SEO en SEA

Het beter gevonden worden op Google is een combinatie van SEO en SEA. Deze combinatie wordt ook wel zoekmachine marketing.

 

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en hierdoor kom je onbetaald hoger in de zoekresultaten van Google. Dit klinkt misschien ideaal, maar het nadeel hiervan is dat het erg lang kan duren voordat je resultaat boekt. Ook moet je bij SEO rekening houden met honderden factoren. Het duurt even voordat je al deze factoren langs bent geweest en de resultaten hiervan duidelijk zijn geworden.

 

Bij SEA gaat het om het betaald adverteren in de zoekmachine. Je betaalt hier dus wel voor een betere positie in Google, maar deze positie krijg je dan ook vrij snel. Door SEO en SEA te combineren, maak je gebruik van de voordelen van beide manieren.

 

Ben relevant

Aansluitend op de gebruiksvriendelijkheid, is het belangrijk dat jij relevant genoeg bent voor je doelgroep. Als personen snel iets kunnen vinden op je website, is de kans groot dat zij terugkeren. Google waardeert dit met een hoge kwaliteitsscore voor jouw site, waardoor jij beter gevonden wordt in Google.

 

Bij advertenties is het ook belangrijk dat de bezoeker naar een relevante landingspagina doorgestuurd worden. Als jij de bezoekers naar een pagina leidt die over een ander onderwerp gaat als de advertentie, is het namelijk niet waarschijnlijk dat een bezoeker overgaat tot de door jou gewenste  actie. Dit zorgt ervoor dat je pagina niet goed gevonden wordt in Google.