Instagram, elke dag komen er wel nieuwe ideeën boven water op het gebied van Influencer marketing. Instagram Influencer marketing is zeker iets waar ieder bedrijf zich mee bezig zou moeten houden. Influencers op Instagram hebben veel volgers en dus een groot bereik, in combinatie met jouw product of dienst is het mogelijk om daar veel succes uit te halen.

Instagram marketing als winnaar voor jouw merk of product

Influencer marketing groeit exponentieel en meerdere marketing experts hebben in de afgelopen 12 maanden minimaal 1 Influencer campagne gelanceerd. Instagram is een super populair platform voor Influencer marketing.
Instagram Influencer marketing is zo populair dat 70% van de gebruikers daadwerkelijk op zoek gaat naar het merk of product dat wordt aangeprezen door de social Influencers. Het is onder andere mogelijk om je nieuwste product of dienst aan te prijzen, eventueel nieuwe klanten te verzamelen of via een directe weg communiceren met je doelgroep. Houd er rekening mee dat de advertentie niet te ‘verkoperig’ overkomt.

Volgersaantal verhogen!

Er zijn meerdere manieren om meer volgers te krijgen op Instagram. Met behulp van online tools of slim gebruik van hashtags bij een post.
Een andere tactiek is het ‘stelen’ van volgers bij de concurrentie. Deze personen hebben al interesse getoond in een soortgelijk product dus waarom zouden zij jouw account dan ook niet volgen?

Wat is een Instagram Influencer?

Iemand met een grote achterban op Instagram, ook is deze persoon in staat om anderen over te halen want de Influencer heeft namelijk een geloofwaardigheid gecreëerd bij zijn volgers.  Als je zelf een post plaatst op Instagram zonder dat jouw merk of bedrijf een goed aantal volgers heeft, kan je jezelf afvragen of iemand überhaupt jouw post wel ziet en misschien was het wel tijds -en geldverspilling. Met Influencers heb je die onzekerheid veel minder. Maar hoe gaat zo’n samenwerking met een Influencer?

Stappenplan voor een goede samenwerking met een Influencer

  • Vind de juiste Influencers: zoek naar personen die actief zijn in jouw branche
  • Ga de samenwerking aan: zodra je de juiste persoon hebt gevonden zal je hem of haar moeten benaderen, zorg voor een korte briefing.
  • Zorg ervoor dat je de resultaten meet: op die manier weet je precies hoeveel conversie je advertentie heeft opgeleverd

Instagram Influencer marketing is dus hét social media kanaal voor je toekomstige marketingcampagnes. Ga er nooit vanuit dat Influencer Marketing niet werkt voor jouw bedrijf, want het werkt voor ieder bedrijf! Met de juiste Influencer en de juiste te communiceren content kan je ervoor zorgen dat jouw Instagram Influencer marketing campagne een groot succes wordt voor jouw merk of bedrijf.

Influencer campagne

De juiste Influencers zorgen voor een hoop extra conversie! Houd ook de engagement in de gaten zodat je achteraf kan analyseren welke Infuencers met welke campagnes het meest succesvol zijn geweest. Misschien ontstaat er zelfs wel een zakelijke relatie op lange termijn.